Translate

luni, 11 ianuarie 2010

Contoversatul LATISSE













Desi informatii despre acest medicament mi-au parvenit cu mult timp in urma, sub forma unei stiri tv, abia acum mi-am amintit sa detaliez subiectul. Initial nu am stiut denumirea produsului fiindca nu a fost mentionata in cadrul stirii in cauza, fiind in stadiu de cercetare nedefinitivata. Cum era mentionata si o data ulterioara cand avea sa fie lansat ca si produs cosmetic am cautat pe net mai multe detalii pentru ca mi s-a parut deosebit de interesant tinand cont de idealul meu de a face curent cand clipesc. Nici o particica din ritualul cosmetic nu ma indispune mai tare decat rimelatul si curbatul genelor, ador rezultatul dar urasc efortul depus pentru aranjarea si demachierea lor. Imi surade ideea de extensii dar totusi, sunt o persoana normala, cu preocupari cosmetice normale, cu buget normal, ori extensiile deja mi se par moft. Totusi, nu-s Elena Basescu sa ma reconstruiesc din crestetul capului si pana in varful unghiilor de la picioare. Mi-ar placea ca modificarile aduse fizionomiei si trasaturilor sa fie pe cat se poate naturale, non-invazive, nedestabilizatoare financiar si eventual permanente(motiv pentru care spun pas lentilelor albastre, la ce bun daca nu le pot purta non-stop toata viata?Asa, ca sa sufar si mai tare ca mi-ar sta bine cu ochii albastri si nu i-as putea pastra definitiv?).

Substanta activa din Latisse este aceeasi ca si in medicamentul numit Lumigan, folosit in tratamentul glaucomului. Pacientii care isi administreaza acest medicament in tratamentul glaucomului au ca efect secundar cresterea genelor.

Latisse se aplica odata pe zi, la baza genelor superioare, cu ajutorul unui dispozitiv steril. Odata ce utilizarea sa a incetat, genele vor reveni treptat la dimensiunile dinaintea tratamentului.

Latisse este un analog de prostaglandine, o substanta lipidica derivata din acizi grasi, ce se leaga de receptorii prostaglandinici. Acesti receptori sunt prezenti in par si se crede ca sunt implicati in dezvoltarea si cresterea foliculilor pilosi."

"Produsul are aceeasi formula cu picaturile "Lumigan" pentru tratarea glaucomului, produse de Allergan. Este vorba de unul din medicamentele ce fac parte din categoria analogilor prostaglandinei, care scad tensiunea oculara. Un efect colateral este ca tratamentul tinde sa faca genele multor pacienti mai lungi si mai dese.
Unii experti medicali se tem insa ca clientii cosmeticii ar putea simti ocazional si alte efecte colaterale ale Lumigan, printre care inrosirea ochilor si mancarimi, precum si schimbarea pigmentatiei pleoapei. In schimb, analistii financiari se intreaba cat de multi oameni vor dori sa dea 120 de dolari pe luna pentru o doza de Latisse. Alti analisti prezic ca intr-o lume in care oamenii cheltuiesc circa 5 miliarde de dolari pe an pe mascara, Latisse ar putea fi cel mai revolutionar produs din medicina cosmetica de la Botox incoace. Vanzarile in scop cosmetic de Botox s-au cifrat la 600 de milioane de dolari, in 2007.
David Pyott, directorul executiv al companiei Allergan, a prezis ca, pe termen lung, vanzarile mondiale de Latisse vor depasi 500 de milioane de dolari, afirmand ca multe femei nici nu vor clipi in fata sumei de 120 de dolari pentru doza pe o luna de trei mililitri.
Gary Nachman, director in specialitatea produse farmaceutice la banca de investitii Leerink Swann, a precizat insa ca pretul mare al produsului Latisse, precum si inconvenienta obtinerii retetei de la un medic, ar putea descuraja multe femei de la a-l incerca. Asigurarile de sanatate nu acopera astfel de tratamente cosmetice. In opinia lui Nachman, Latisse ar putea avea o valoare mai mare pentru Allergan, ca poarta de intrare care aduce noi pacienti medicinei cosmetice si ii determina sa incerce Botox. El a prezis ca Latisse va avea vanzari de numai 80 de milioane de dolari, pana in 2012.
Harry Quigley, profesor de oftalmologie la Johns Hopkins School of Medicine, a avertizat asupra plangerilor frecvente venite din partea unor pacienti cu glaucom, care foloseau Lumigan, pe langa inrosirea ochilor, mancarimi si piele mai inchisa a pleoapelor. La cativa pacienti care au folosit picaturi cu prostaglandina, irisul de culoare verde si caprui a devenit permanent negru, dupa 6 pana la 12 luni de tratament.
Compania Allergan a efectuat un experiment pe aproximativ 280 de voluntari, care au folosit Latisse zilnic, timp de 16 saptamani. Rezultatele cercetarii au fost examinate de FDA, care a aprobat produsul, la sfarsitul lunii decembrie. Studiul a aratat ca genele au crescut cu 25%, s-au indesit cu 106% si au devenit mai negre cu 18%. In timp ce 3,6% dintre voluntari au avut mancarimi la ochi si li s-au inrosit ochii, niciunuia nu i s-a schimbat culoarea ochilor, a mai informat compania. Potrivit lui David Pyott, este foarte putin probabil ca Latisse sa schimbe culoarea ochilor in negru, deoarece fiecare aplicatie zilnica pe gene implica 5% din cantitatea prescrisa pacientilor cu glaucom."


  • http://www.latisse.com/BeforeandAfter.aspx

6 comentarii:

  1. tu l-ai folosit?daca da,cum ti s-a parut?

    RăspundețiȘtergere
  2. nu l-am folosit din doua motive: 1. costa cca 120 dolari pe luna si ai nevoie de 4 luni de tratament pt efectul maxim
    2. efectul dureaza doar pe durata folosirii lui,adica dupa cele 4 luni va tbui sa continui sa il aplici constant.

    RăspundețiȘtergere
  3. Mie mi se pare ciudat ca dupa ce incetezi sa il folosesti genele revin la forma initiala, ce naiab or fi pus il el de are chestia asta? ca un fel de botox pt gene...ce porcarie..mai bine raman cu rimelul meu:D

    RăspundețiȘtergere
  4. nu are legatura cu subiectul, insa sunt curioasa cum iti mai merge cu Retin-A! Eu folosesc de vreo 3 sapt si a inceput sa mi se cam usuce pielea si sa se descuameze usor pe barbie. Plus ca mi-au aparut niste cosulete tot pe barbie, dar am inteles ca e normal sa fie asa in primele sapt de utilizare. La tine cum mai e? Si ce creme folosesti in rest?

    RăspundețiȘtergere
  5. Cum am spus,nu-s o "retinoida" disciplinata fiindca nu folosesc creme hidratante zilnic ci decat dupa gomaj o data la cateva zile.In plus,in 90% din cazuri in loc de crema aplic miere sau branza feta,asa,pur si simplu.Mi se pare ca mi s-a cam obisnuit tenul fiindca descuamarea nu mai e asa puternica si daca il aplic si de 2 ori pe zi tot nu patesc nimic.Fata arata curata,dar nu constat micsorarea porilor si ridurilor nasolabiale si asta era tinta precisa.Inca nu renunt la el fiindca suport usor descuamarea,am sa renunt insa la sfarsitul lui februarie fiindca mi-e teama de reactia la soarele mai puternic.Vreau sa ma conving ca l-am folosit cat de mult se putea inainte sa-mi iau gandul.

    RăspundețiȘtergere
  6. eu folosesc dimineata ori avene, ori olay, ori ulei din germeni de grau. Ultima varianta imi place cel mai mult. Am citit pe niste site-uri din strainatate ca abia dupa un an apar rezultatele cele mai bune. cred ca prin martie-aprilie ma voi opri si eu ca mi-e frica de soare.

    RăspundețiȘtergere