Translate

miercuri, 23 aprilie 2014

Zilele protectiei solare. Nu exista bronz sanatos!



Daca tot am povestit de curand experienta mea cu indepartarea chirurgicala a alunitelor, iata si o veste buna : datorita campaniei La Roche-Posay in mai si iunie va puteti verifica gratuit alunitele in 30 orase din tara cu o simpla programare aici


Eu mi-am facut deja programare astazi pentru a putea beneficia cat mai aproape de inceputul lui mai. Vreau sa verific orice mica hiperpigmentare de pe corp pentru a sta pe deplin linistita. Din fericire, de cand am incetat sa mai stau la plaja nu mi-a mai aparut nimic insa ma alesesem deja cu cativa "pistrui". Am extirpat toate alunitele in relief intrucat le agresam zilnic si doream neaparat biopsie fiindca evoluasera rapid. Petele nu vreau decat sa le verific constant, nu ma deranjeaza prezenta lor cat timp nu prezinta pericol.    


Nu exista bronz sanatos dincolo de autobronzante sau bronzare organica - extremistii vor spune ca nici ingredientele acestora nu sunt 100% safe dar cu siguranta puteti gasi si produse a caror lista de ingrediente sa multumeasca cele mai exigente gusturi. Trebuie sa intelegeti ca atunci cand pielea s-a inchis inseamna ca deja a fost agresata, este imposibil sa te bronzezi cat timp SPF-ul actioneaza. Daca folosesti factor de protectie maxim si totusi te bronzezi nu inseamna ca ai facut-o in siguranta ci ca ai asteptat prea mult intre aplicari si in anumite momente nu mai erai protejat/a. 









etc, etc, etc


Profitati de aceasta sansa pentru a face un gest mic ce va poate salva viata. Verificarea alunitelor nu este tocmai la indemana financiar atunci cand ai multe, in Craiova am gasit harta la pretul de 300/500 lei. Cunosc multe persoane care invoca acest motiv pentru a neglija problema ori acum iata ocazia sa facem un pas pretios pentru sanatate fara a investi altceva decat cateva minute din timpul nostru. 


9 comentarii:

  1. Una dintre cele mai utile campanii. Ma programez si eu imediat! Multumesc :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu placere, am vazut si eu campania la Adina (Sadie) caci nu stiam daca mai este si anul acesta si cand anume. In trecut nu a inclus si Craiova dar iata ca au "reparat' situatia.
      Am vrut sa i le arat medicului ce mi-a excizat alunitele in relief dar acolo fiind spital se ocupa doar de chirurgie si nu avea timp de pistruii mei de pe corp.
      Cert e ca nu mai vreau nicio hiperpigmentare noua, doar 5 au crescut dar nu-i o garantie ca nu s-ar mai fi intamplat cu ce imi aparea la noile expuneri. Si orice nev crescut = excizie + biopsie, niciun medic serios nu ii scoate altfel decat chirurgical. -> semne, cine vrea nspe cicatrice, fie ele si foarte mici

      Ștergere
  2. Răspunsuri
    1. Iti multumesc, informatia chiar a venit la momentul potrivit fiindca eram nerabdatoare sa verific tot. La noi sunt 4 medici implicati, numai cate 1 h in 2 zile/saptamana si ma bucur ca am avut ocazia sa ma inscriu acum, poate mai tarziu nu as mai fi prins programare sau oricum nu convenabila si pentru orarul meu.

      Ștergere
  3. bun,astii daca iti trebuie trimitere de la medicul de familie?la medicii care au consultatia fara programare stii daca prinzi loc?merci...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna, daca esti din Craiova iti recomand Alina Valcea, in cladirea aceea separata de dermato (etajul 3) de la Spitalul nr.1. Cu programare telefonica prealabila insa.
      Mi-a spus ca pentru a se uita la alunite nu trebuie sa aduc trimitere, dar imi recomanda sa iau totusi la mine pentru ca daca se impune vreo interventie asupra lor sa nu mai fac alt drum. Si a fost un sfat bun, mi-a descoperit cateva angioame cherry (puncte rosii doar cat un punct lasat de pix) ce nu sunt periculoase dar cresc. Fiind pe gat si sani, daca cresteau m-ar fi jenat si le-as fi agresat involuntar. Asa ca era necesara cauterizarea lor deoarce cu cat le faci mai devreme cu atat ai sanse mai mari sa nu ramana semn sau sa fie unul nesemnificativ. Mi le-a cauterizat frumos, fiind inca mici nici nu au ramas gropite sau pete, chiar si mie mi-e greu sa spun unde au fost.

      Nu stiu ce sa spun de medicii care nu lucreaza cu programare, nu ai decat sa mergi acolo (banuiesc ca macar orarul de lucru e trecut) si poate daca nu e loc pe moment respectivul iti zice cand sa vii la sigur.
      Oricum nu ar trebui sa astepti prea mult, daca cumva e aglomerat sa nu te trezesti ca nu prinzi loc pana la finalul campaniei.

      In caz ca alegi unul de la o clinica privata si o poti identifica dupa nume sau adresa, poti afla apoi numarul de tel al clinicii si intreba daca lucreaza cu CAS. Caci in caz negativ cred ca nu mai are rost trimiterea.

      Uite inca o experienta cu campania http://septembriejoi.com/2014/05/19/despre-zilele-protectiei-solare-rutina-mea-de-protectie-solara/

      Ștergere
    2. merci pt raspuns dar sunt din Bucuresti...imi poti spune cam cat dureaza ca timp pt o singura persoana pt ca as vrea sa merg cu sora si sotul si nu stiu daca timpul de o ora jum este suficient,,,oare cu cat timp inainte trebuie sa fiu acolo pt a fii sigura ca apuc un loc?e rau ca nu au programare,,,asa stiai sigur ca apuci sa intri....merci inca o data pt raspunsuri....

      Ștergere
    3. Depinde de medic, daca are dermatoscop banuiesc ca dureaza mai mult. La spitalul unde am fost eu nu aveau, le-a examinat pur si simplu privindu-le. Ei deja au ochiul format sa diferentieze un nev de un papilom, primul se excizeaza pentru biopsie (daca tii neaparat sa il scoti, uneori nu e obligatoriu daca nu si-a modificat forma si dimensiunea deloc) iar al doilea se cauterizeaza. Daca doar se uita cu ochiul liber, cam 10-15 min la fiecare.
      Daca se si intervine asupra lor, cauterizarea dureaza putin. Excizia ceva mai mult dar oricum asta nu ar face-o pe loc ci te-ar chema altadata.
      Problema nu cred ca e ca nu ocupi loc din cauza altora cu aceeasi intentie, ci ca atunci cand te duci la stat oricum ai de stat pe holuri pt ca apar pacientii internati la pansat si au prioritate, mai e si ora de vizita medicala in saloane, etc. Pe mine pt excizii si pansamentele ulterioare ma chema numai pe la 7-7,30 dimineata. Dar de ce nu mergi intr-o zi singura doar ca sa te programezi personal, sa iti spuna cand sa vii si cat va dura pentru toti trei? Bine, in Bucuresti banuiesc ca e problema distantelor, aici nu ma deranjeaza sa fac un drum de 3-4 km doar ca sa intreb ceva.

      Ștergere
  4. merci mult pentru raspuns...cred ca o sa merg inainte pentru o programare...

    RăspundețiȘtergere